SEO

In het huidige digitale landschap is het hebben van een prachtige website slechts een deel van het succes. Met miljoenen websites die online om aandacht strijden, is het van vitaal belang dat je site boven het lawaai uitsteekt. Dit is waar Search Engine Optimisation (SEO) om de hoek komt kijken.

Hoe hoog je website scoort via Google hangt af van verscheidene factoren. Om het makkelijk te houden kunnen we dit opdelen in drie soorten, namelijk On-Page SEO, Off-Page SEO and Technical SEO

On-Page SEO

Dit type SEO speelt zich af op de pagina zelf en heeft voornamelijk te maken met alle content die zich daar bevindt. Eén van de belangrijkste aspecten zijn keywords. Dit zijn termen die kort vertellen waarover de pagina gaat, deze worden ingegeven via de SEO software en doorgegeven aan Google. Deze keywords komen dan best terug doorheen de alinea’s, metadata van de afbeeldingen en verscheidene andere objecten.

Off-Page SEO

Dit type SEO speelt zich af op het internet zelf en heeft betrekking tot het aantal externe links die naar de pagina in kwestie gelegd worden. Een makkelijke manier om deze SEO te boosten is het maken van content. Dit kan bijvoorbeeld op sociale media waarbij je links post naar pagina’s. Je kan natuurlijk ook derden aanspreken zoals influencers, bloggers en reviewers.

Technische SEO

Dit type SEO speelt zich grotendeels af op de backend van je website, hetgene wat de eindgebruiker niet te zien krijgt. Dit heeft te maken met de snelheid van je website en de gebruiksvriendelijkheid. Als je website heel traag laadt door onvoldoende caching, te grote afbeeldingen of ongeoptimaliseerde code straft Google je website door ze lager te plaatsen. Een ongeoptimaliseerde website kan je dus niet enkel direct schaden door te trage conversies maar ook indirect door lager in de zoekresultaten te verschijnen.

Alle SEO Projecten

Blue Milk Creatures

AntsFlanders